mandag 18. november 2013

Bildeopphenging


Tittei.....

Når jeg lånte bøker til denne stylingjobben, må jeg si at jeg ble 
veldig begeistret over Bunadsleksikonet. 
Skikkelig stilig cover på denne boka!
Jeg lo godt av/med min venninne som jeg lånte stuen til. 
Ettersom putene ble plassert på sofaen sa hun: 
Jøss!!! Du hadde skikkelig flaks med at putene matcher bildet??!!
Da klarte jeg ikke å dy meg: Jaaaaa, DET var jeg jammen meg heldig med:-)
Er søt du da, Camilla! Jeg har ledd godt av den kommentaren.

Her kommer den siste artikkelen jeg valgte temaet på selv:

Bildeopphenging

Det finnes mange lidelser i denne verdenen vi lever i. Noen av den litt enklere
 sorten, og noen med litt mer alvorlig grad. En slags fobi jeg lider av,
 og velger å tro jeg ikke er alene om er bildeopphenging.

Er rart med det når man har slitt så mye med å pusse opp hvor stort hideret
skal være for å ta hull i den nymalte veggen. Den sitter laaangt inne...ihvertfall hos meg.  
Det er mye som kan gå feil, da snakker jeg ikke om måten det gjøres på. 
Hvordan du setter sammen bilder påvirker uttrykket du gir hjemmet.
Det er jo bare å henge opp bildene tenker noen, kanskje ikke de som er mest 
opptatt av det estetiske i sitt hjem og kan derfor bla videre.
Og så kommer du til sånne som meg, litt over middels interessert!

Den mest effektfulle måten å vise frem bildene på er å samle bildene til begrensete områder.
Her finnes det uttallige regler å holde seg til, men jeg veldger å forenkle det litt for dere. Vi er ikke konstruert som en blekksprut, og klarer derfor ikke å holde opp mange bilder om gangen. Derfor skal jeg dele det beste tipset jeg vet om. Velg deg et område på veggen, og mål størrelsen på dette. Så kan du velge å merke opp et område på gulvet i tilsvarende størrelse som du skal arrangere bildene dine innenfor. Eller om du ruller ut litt pakkepapir i ønsket størrelse og gjør det samme her. Nå har du sjansen til å prøve deg frem og justere helt til du finner den kombinasjonen du liker. Ta bilde når du har funnet kombinasjonen du likte best, og kan nå begynne å henge de opp.

Den siste trenden innenfor bilde arrangement er at de står på gulvet, en kommode, bord og lignende i et overlapp system. Lite tips er å sette møbelknotter på baksiden så du slipper gnisseskader på veggen.

For den rastløsesjelen kan en bildelist være løsningen. Slik kan du med jevne mellom rom bytte om eller ut, det som du velger skal stå der.

Noen har allerede laget seg en bilde vegg, men er ikke helt fornøyd. Du kan prøve ulike justeringer for å se om du blir 100 % fornøyd.
Velg å gjør om bildene til svart/hvitt bilder. Det virker ryddigere og gir et helt annet uttrykk. Noe som totalt endrer et bilde er om du velger å ha hvit kant mellom bildet og rammen, dette kalles passepartout. Dette kan man få laget etter ønsket mål og kan leke seg med.

Kilde: Lonny Mag

Kilde:Style at Home

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...