søndag 17. november 2013

Hjemme Hos.....




Heisann alle sammen:-)
Da har jeg stablet meg på beina, for å vise dere dette hjemmet.
Beklager at jeg ikke har fått svart dere som har lagt igjen en kommentar,
 men er litt opptatt med feber.

Denne artikklen fikk navnet:

Hjemme hos.....

Har vi ikke alle lurt på hvordan det ser ut inne hos naboen?
En av fordelene med å gå kveldstur i høstmørket for en interiørfrelst sjel er at det er ekstra lett å titte inn i de fleste hjem, og få tilfredstilt nysgjerrigheten. Men nå gir vi deg en liten smakebit med reportasjen HJEMME HOS.... her kan du hente inspirasjon og ideér til eget hjem.

Jeg stakk hodet inn hos Heidi og Petter. Heidi har tegnet huset selv, og har gjort mange gjennomtenkte valg utifra deres behov. I huset er det to glade firbente familiemedlemmer, dette må tas med i beregningene når et hjem skal innredes. Heidi valgte derfor en lys børstet parkett med spill i treverket. På denne måten vil det ikke det synes et kloremerke eller to.

Fellesarealet er i midten av huset, og på hver vinge er det store soverom. Med rik minimalisme som utgangspunkt for designet i huset, har de valgt å ikke plassere tv i stuen, men heller holde tvsonene på hvert sitt soverom. Dermed slipper de unna noe av bakgrunnsstøyen i allrommet midt i huset.
Det er nøye plukket ut hva som skal vises frem, men det betyr ikke at det er kjedelig for øyet. Med flere spennende valg i allrommet tok det litt tid før jeg så på helheten. Noe av det man ikke kunne unngå å legge merke til var bysten med den turkise kjolen, som for "noen" år siden var Heidi sin konfimantkjole, et frisk innslag i stuen synes jeg. Og ved nærmere titt på materialbruken blir den enda mer spennende, rått treverk mot betongveggen som brytes opp av den florlette kjolen.

På kjøkkenet var det i utgangspunktet kun underskap og en tekniskvegg, det vil si en hel vegg med høyskap og med steke- og mikrobølgeovn. Men da de så at de hadde behov for overskap til glass og service, falt valget på hvite overskap som ikke ville trekke så mye av oppmerksomheten bort fra eikefrontene ellers. Det å velge ulike fronter på over - og underskap er en trend som har vokst frem det siste året kan jeg fortelle vertinnen.

Når du planlegger et hjem ser du mest på trender? 
Heidi er svært interiørbevisst og leser masse blader; så klart man lar seg påvirke av trender men kun
som en komplementering til stilen min. Hovedsakelig følger jeg min egen stil, men når man leser blader spinner ofte fantasien videre på egenhånd.
Det er ingen tvil om at det morsomt å se et slikt hjem midt i granskogen på Østlandet.

1 kommentar:

  1. Lekkert hjem med egen stil:)
    Likte det veldig godt:)
    Fortsatt god bedring
    Klem Merete

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...