søndag 20. januar 2013

"Bad Karma" eller bare utrolig uflaks?


Hei alle lesere, hatt en fin helg?
Idag ville ungene til besteforeldrene sine så da fikk 
vi ferdig listet peisen:-)
Det eneste som mangler nå er den børsta stålplaten som 
skal der hvor det er svart nå. Den er bestilt med lim på
 baksiden så den skal være enkel å montere...
Under hele bygge prosessen har vi vært maks uheldige på alle
 plan og det ser ikke ut til å slutte med det første!!
Du husker kanskje kapittelet med at vi måtte montere ny pipe osv,
 hvis ikke kan du lese mer om det HER
Når den nye pipen kom var den 80 cm FOR KORT,
 greit nok Norhus fikset opp i det og bestilte opp ny pipe del.
 Når den kom var den bulket og ny må kanskje bestilles igjen.
 Skjønner du eller.... det tar liksom ingen ende:-)
Godt vi tar det med et smil ellers tror jeg denne
 byggeprosessen hadde tatt livet av oss.
Som gamle naboen sa; jeg var nesten redd for å spørre hvordan
 det gikk da nye fiaskoer oppstod, men dere bare lo og gliste. 

Det er oss i et nøtteskall.

Legg merke til taklistene de er av isopor, går super 
fort å liste og de sprekker ikke opp igjen.
(Ja du ser skjøten nå, men det skal males og da synes det ikke noe særlig.)

Klem fra meg, Elisabeth

7 kommentarer:

  1. Hva dere får gjort, - hvor får dere den energien fra?!! Jeg er imponert!
    Veldig gjenkjennelig peis ja, elsker vår også. Den gjør liksom interiøret!
    Jeg gjorde også som deg, fant andre løsninger enn den tilhørende rammen :) Vi interiør-tupper, hihi.. Vi laget en innramming av sølvmosaikk.... Nå er jeg blitt litt mer gull.... Sånn er det jo... Pytt pytt! Alt kan pusses opp etterhvert!

    De listene dine var supersmarte! Og ikke minst rålekre!

    Du er kanonflink, keep up the good work girl!

    Klem fra Mona

    SvarSlett
  2. Så utrolig lekker den peisen blir:)
    Utrolig flinke dere er:)
    Ha en herlig uke
    Klem Merete

    SvarSlett
  3. Det ser kjempefint ut! Alt har en ende og jeg håper dere blir helt ferdige uten flere uhell! Imponert over at dere har ordnet så mye av dette selv! Klem fra Nina

    SvarSlett
  4. wow! fantastisk flott! Hva heter fargen på veggen? og hva heter fargen på listene?

    Klem, Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne:-)
      Fargen på veggen heter morgendis, sjekk innlegget jeg laget på dette: http://elisabethsborg.blogspot.no/2012/08/hvilke-fargevalg-ble-det-egentlig-i.html?m=0

      Nå må jeg løpe😉

      Slett
  5. Heisann. Hvor er de listene av isopor kjøpt? Helt genialt!

    Klem Anette

    SvarSlett
  6. Hei Anette
    Disse listene er geniale, super fort å få de opp. Det vanskeligste er kappingen av utvendige hjørner, men øvelse gjør mester:-)
    De er kjøpt hos Bygg Dekor http://www.byggdekor.no/listverk.html

    Du kommer i kontakt med Mats Teigen, super koselig er han og svært behjelpelig.
    Lykke til:-)

    Klem fra Elisabeth

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...