torsdag 17. februar 2011

Midt i en STOR motbakke


Elle decor

Det har vært veldig stille fra meg om dagen og
det ser bare ut som det blir enda roligere.
På hjemme pc`n har vi fått trojanske hester,
 og en drøss med andre problem, iphonen har låst seg
 slik at jeg ikke kan gå inn på nettet.

Og på husbyggingsfronten.....står det stille.
Men så har jeg en så flott rørleggeransvarlig,
 som ikke vil motere rør. ja, en rørlegger som ikke
monterer rør er vel litt av en motsigelse
eller inkompinent kan man vel si.
Fordi han ikke kan garanter i hue og ræva
(unnskyld uttrykket) vil han ikke motere.
Tror hovedsaken er at han kom med et blodsugene
 tilbud på toaletter som vi fant til bedre pris og ikke
ville kjøpe av de. Nå har han slått seg vrang på alt.

Badekaret vi har valgt vil rørene være frittstående,
da mener han at kan kan ikke grantere for at de
 kan komme til å fryse hvis de ikke er i bruk på en stund!!
Med andre ord en gulvstående toalett er heller ikke sikkert
- kan man tolke det til.
De nye husene som bygges har mye tykkere vegger
 og på et bad er det jo alltid varme på.
Alle som har sett isolasjonen som brukes i veggene
 er sjokkert hvor tykk den er.
Men andre ord burde det ikke fryse.

Pluss det er en del andre småproblem,
 men de skal fikses jeg er på krigstien!!
(mens jeg sæler på meg kaptein sabeltann sverdet
- føles slik)

Så som du skjønner det er nok å henge fringrene i.
Eller er jeg bare ekstra på tuppene siden jeg ikke
 får fulgt med i blogglandia??

Klem fra Elisabeth

5 kommentarer:

  1. Har bygd jeg også, så jeg forstå frustrasjon. Her gikk det varmt mellom snekker og rørlegger som hadde glemt å snakke sammen om hvor gulvvarmen gikk og derfor stod vi med en bolt i varmeledningen i gulvet..og alt måtte rives opp i 6 uker rundt jul for noen år siden...så jeg forstår litt av frustrasjonen. Han rørleggeren bør du melde fra om for å advare andre. En rørlegger må da kunne garantere for jobben sin ellers får han finne seg en annen jobb. Alltids en jobb ledig i kassa på kiwi..lykke til da! Du er vel så klar for å få huset ferdig!!!

    SvarSlett
  2. "En rørlegger må da kunne garantere for jobben sin ellers får han finne seg en annen jobb". Megasmart kommentar... poenget er vel nettopp det at han IKKE vil garantere og derfor ikke gjør jobben... Finn deg en annen rørlegger da vel, er ellers nok av dem rundt forbi.

    SvarSlett
  3. Heisan.

    Æsj så kjedelig, men rørleggere er vel kjent
    for å være en egen rase - min personlige dårlige erfaring
    med denne "rasen" er at de aldri holder avtaler, og heller ikke anser det bryet verdt å gi beskjed når de bryter sådanne, gang på gang på gang...
    Så jeg forstår din frustrasjon, håper det ordner seg. Kanskje lurt å få en "second opinion" fra en annen rørlegger ang. denne saken?
    Lykke til, håper det ordner seg iallefall :)
    Klem, Inger Lise

    SvarSlett
  4. http://www.skikkeligrorlegger.no/produkter/category121.html

    SvarSlett
  5. Saken er at dette er rørleggeren som fulgte med i huskontrakten, derfor er det ikke bare å bytte han ut- uten at det koster oss mye ekstra, som egentlig følger med.
    Og et annet perspektiv er hvis noen går galt blir det krangling om hvilket firma som har skylden. Har man brukt samme firma= de har skylden:-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...