torsdag 18. september 2014

DIY: Sengekappe uten å sy et sting


Hei dere!

Når sengegavlen kom påplas synes jeg ikke det 
var så fint med madrassene slik de var.
Noe måtte gjøres!!
Likt stoff som sengegavelen ble bestilt.
Jeg lagde sengekappen uten å sy så mye som et sting:-)
Her er hvordan jeg løste denne oppgaven:


Bredden på stoffet var 149 cm, jeg delte dette i 3 like paneler.
For å være på den sikre siden la jeg til 10 cm på lengden i tillegg
 til "sømmingsmonn".
Sengen vår er 180 x 200 cm, så siden dette var første 
gangen lagde de klippet jeg panelene på 212 cm.
 

En langside + en kort side ble brettet inn ca 1,5 cm.
NB: Pass på at du bretter til korrekt side, 
altså de skal være motsatt av hverandre.
Her må du ha tungen rett i munnen, og tenke litt.


Her kommer hele trikset til å slippe å sy: SØMFIKS!!
Just love it.
Hvis du skal bruke det på noe som skal vaskes i vaskemaskinen
 ville jeg forsikret meg og sydd en søm oppå.
For å gjøre det litt enklere for meg selv la jeg et ull pledd
 på gulvet, og brukte det som strykebrett.


Når panelene var ferdige, var det tid for å få feste de på sengen/madrassen.
Jeg kjøpte borrelås med dobbeltsidig(selvklebende) tape
 på begge delene, løkke og krok.
Spiller ingen rolle hvem som festes hvor.
En del festet jeg på direkte på madrassen (se bilde) 
og den andre festet jeg oppå denne. 
Plasserte panelet slik jeg ønsket det,
 i riktig avstand fra gulvet. Brettet stoffet tilside på toppen.
Dro så av papiret på borrelåsen og la stoffet på tapen. 
Strøk litt frem og tilbake med hendene slik at det festet seg godt.


Gjenta denne prosessen på alle sidene.


Siden alle panelene var 212 cm lange, 
kunne jeg klippe av panelet som skulle brukes i front av sengen. 
HUSK: panelet som brukes i"front" av sengen, må brettes inn i begge kortendende.
Den avklipte delen av panelet brukte jeg til hjørnene.
Samme prosess som på sidepanelene, 
her satt jeg borrelåsen på siden av madrassen.


Litt småjustering, og så var sengekappen på plass:-)
Var det en grei förklaring synes dere?


Det tok ikke lange stunden å lage den. Sett av 1,5/2 timer så 
kommer du langt, og du kan få den i eksakt hvilke stoff du vil. 
Det er det beste.
Så når den dagen kommer og jeg vil ha ny sengegavl(se forrige innlegg)
så kjøper jeg på 2,5 meter ekstra stoff og gjentar prosessen.
Borrelåsen er jo allerede på plass!

Klem fra meg, Elisabeth 

41 kommentarer:

  1. Hei Elisabeth!
    Nå er jeg mektig imponert her!! Har selv ti tommeltotter, men har faktisk brukt sømfiks på noen gardiner på hytta. Genialt!
    Den sengekappen ble bare rålekker!!
    Klem Vibeke (livingdelux1)

    SvarSlett
  2. Så flott, spennende å titte innom bloggen din :)

    SvarSlett
  3. Very informative, keep posting such good articles, it really helps to know about things.

    SvarSlett
  4. Hvilket stoff har du brukt og hvor har du kjøpt det?

    SvarSlett
  5. Dejlig og nem idè, den vil jeg bruge i mit nye soveværelse, dejlig blog

    SvarSlett
  6. Fantastisk god ide! Tak for det. Du har løst mit problem!
    Mvh.
    Katia

    SvarSlett
  7. Water Hack Burns 2lb of Fat OVERNIGHT

    Over 160 000 men and women are using a simple and SECRET "liquid hack" to burn 1-2 lbs every night in their sleep.

    It's very simple and works all the time.

    You can do it yourself by following these easy steps:

    1) Grab a drinking glass and fill it up with water half full

    2) And then use this weight loss hack

    and become 1-2 lbs skinnier as soon as tomorrow!

    SvarSlett
  8. Wow! I have read your article and it's so good I will share it with family and friends. I just informed the travelers who want to know about who can apply for a Turkey e-visa? which is easy to get through the online process. Travelers who wish to travel to Turkey can apply for it.

    SvarSlett
  9. It s a very useful page. Thank you. b210e37e0523a740688c911f17c8de8c
    can
    hozat
    altinozu
    rize
    yakakent
    murgul
    cifteler
    luleburgaz
    pertek

    SvarSlett
  10. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. 27996238929f28653ff7964c4bfea3fd
    website kurma
    numara onay
    website kurma

    SvarSlett
  11. Thank you for your explanation, very good content. f452ca643789a251bf26ed322ca65570
    altın dedektörü

    SvarSlett
  12. Thanks for your article. b67d62a6663f5e9b68fd0188f2b2aee6
    evden iş imkanı

    SvarSlett
  13. Your active involvement and valuable contributions are deeply appreciated. Your efforts have played a crucial role in fostering a positive and encouraging atmosphere for everyone. Dreaming of exploring the wonders of India as a Canadian citizen? Leave behind the complexities of traditional visa applications and embrace the simplicity of the e-Visa. India e Visa for Canada Citizens- Experience the enchanting beauty of ancient monuments, indulge in the rich flavors of Indian cuisine, and immerse yourself in its diverse traditions. With a quick and hassle-free online application process, you can obtain your e-Visa from the comfort of your own home.



    SvarSlett
  14. US Nominates Croatia For ESTA Visa Waiver Program, marking a significant step towards enhancing travel and diplomatic relations between the two nations. The ESTA program enables citizens of participating countries to travel to the United States for tourism or business purposes without the need for a traditional visa.

    SvarSlett
  15. Wow, Great man . I think you are a professional blogger. Your way of writing the articles is fabulous. Brunei wanderers! Exciting plans for India? India e Visa for Brunei citizen. You can easily apply for an e-Visa online. Whether for tourism, business, or health purposes, this digital visa process is straightforward. Just ensure your passport has six months' validity and have a recent photo ready. Get ready for an amazing Indian adventure!

    SvarSlett
  16. Your efforts contribute to enhancing our understanding and enrich our lives. Thanks for sharing it. fellow equatorial-guinean travelers! Planned developments for India? India Visa for Equatorial Guinea. Online e-Visa applications are available. This digital visa application procedure is simple and quick, whether it's for travel, business, or healthcare. Verify that your passport has a six-month validity period, a current photo, and a means of paying the processing cost. Prepare yourself for an incredible Indian journey!

    SvarSlett
  17. This paragraph is genuinely a good one. I am looking for more posts like this from you. I also like your website theme. Here is the important news Mexico Green Card. Are you excited to know more about it? I am sharing this here because everyone benefits from it.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...