tirsdag 25. mars 2014

Blendingsgardin på soverommet….min løsning


Hei hei….

Idag er jeg tidlig på´n dog ufrivillig:-)
Nå som sola har kommet tilbake, er det kanskje noen som
 sliter med å sove fordi det er for mye lys på soverommet. 

På sovrommet vårt er det over 3 meter med vinduer, 
og skulle jeg hatt fóret gardiner som dekket hele ville det blitt mye gardiner.
Måten jeg løste det på var å ha gardiner i vanlig bredde (stortsett) 140 cm bredde.
Rett over vinduslisten festet jeg en skinne der har jeg klyper som holder fast
en bledingsgardin som dekker hele vinduet.
Deilig og mørkt selv midt på lysedagen om det er ønskelig.

Fordelen med blendingsgardinen er at den er bare å klippe
 på ønsket bredde/lengde og tregner ikke å sys.
Tidligere har jeg fòret gardiner med dette stoffet noen som også fungerer fint.
Gardinene får en god del tyngde så gardinstangen trenger derfor et godt feste.

Dagens tips far meg!

Ha en fin dag alle sammen…...

Klem fra meg, Elisabeth

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...