onsdag 17. april 2013

Rengjøring av aluminium

Hallo kjære lesere:-)
Endelig har jeg fått rotet meg til å rengjøre omrammningen rundt
peisen som er i aluminium. Jeg mente at ved en eller annen anledning
 hadde hørt man skulle rengjøre med oliven olje.
Jeg tok motet til meg, og begynte forsiktig.
Hadde bare rapsolje, men tok sjansen.
Brukte papir som ikke loet, og svært lite olje på,
gnudde jeg på med sirkel bevegelser. Rene karate kid øvelsen:-) 
Det funket kjempe fin, fikk bort finger merker fra noen små.
 Platen ble en annelse mørkere, men super fin og ren.
Kanskje noe å prøve på hvite varene??
 
Dette var dagens husmortips fra meg!
 
Nå har våren endelig kommet og jeg feirer med et ny innkjøpt oliventre.
 Ser på etiketten at de kan lev i opptil 500 år, yeah right!!!
Med mitt fravær på grønne fingre tipper jeg at jeg tar livet av
det før sommeren er over:-(
 
 Klem fra meg, Elisabeth
 


3 kommentarer:

  1. Ble jo bare kjempe blan og fin:)
    Den peisen din er bare lekker:)
    Takk for tips!
    Klem Merete

    SvarSlett
  2. Fint tips:) Veldig lekker peis ja!! Ha en fin kveld. Klem Camilla /Rønna;)

    SvarSlett
  3. Så smart :)
    Jeg skal også gå til innkjøp av oliventre, men venter litt til.
    Lekkert bilde.
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Jeanette

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...