onsdag 28. november 2012

Endret mening i siste innspurt

Kilde: Potterybarnkids

Hei sann alle sammen, da er dagene som "alene mamma" over. 
Og jeg har litt bedre tid til å stikke innom bloggen.
Jeg har i lengre tid vurdert frem og tilbake om jeg skal
 ha hjemmelaget adventskalender.
Og hadde kommet frem til konklusjonen om at det ikke ble.
 Kjip mamma tenker du kanskje nå. 
Det siste året har jeg hatt daglige leksjoner om at det er ikke bare å få og få. 
Det koster penger og det finnes masse barn som har det MYE verre enn "oss"
Vi har 2 par besteforeldre, 1 par oldeforeldre rundt oss 
og da kan du tenke deg selv - kommer stadig noe nytt inn døra!
Og bare fordi det er desember skal de få noe hver dag- NOT!
Jeg har hørt det før, jeg er streng.... 
Men så ser jeg på God morgen Norge igår, 
og ser jente som har blitt voksen forteller om 
glansbildene hun fikk hver dag frem til jul. 
Hvor moren skrev små historier akkurat den julen hun 
hadde lært seg å lese.....smelt i mamma hjertet:-)

Det er jo DET alt handler om, minnene og tradisjonen.
Gjett hvem som hev seg på nett og bestilte hobbyartikler til en billig penge...
MOI!

Så da blir det litt godteri, noen aktiviteter og litt annet små syssel.

Klem fra meg, Elisabeth

3 kommentarer:

  1. Kan ikke si meg mer ening! Har den samme leksjonen her hjemme, det blir for mye til tider rett og slett. Vi har også fullt opp med besteforeldre og oldeforeldre. Det er så mange måter å lage hyggelig julekalender på uten at det skal være ting og tang! Tror ikke barna lider om de ikke får pakker hver eneste dag. Det handler jo om å skape hyggelige tradisjoner og gode minner og det kan man jo gjøre på så mange fine måter!
    Ha en fortsatt fin førjulsuke:)
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å høre det er flere med samme mening. Vi gjør det slik i år at de største får begge på 1. og 24. Des ellers blir det annenhver dag på de. Verre neste år da det skal deles på 3 barn. I år er minste frøkna fornøyd med en drue eller kjeks:-)

      Slett
  2. Er veldig enig med deg:)
    Lenge siden jeg stoppet å gi mine barn Julekalender, det er så mye hele tiden og vente tiden frem til Jul blir skal være kos, man trenger ikke få noe hver dag!
    I fjor fikk mine bar et koselig Ordtak for hver dag og de ble kjempe glad:) var personlig og koselig:)
    Så finnes andre alternativer som ikke koster:)
    Ha en herlig kveld
    Klem Merete

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...