onsdag 27. februar 2013

Den som leter....

 
  
...den finner, er det noe som heter.
Og det er jammen meg sant, spesielt med en dose flaks.
Siden vi har gjort det meste i huset vårt, har det vært mye leting og nettshopping.
 
På kjøkkenet hadde jeg ønske om porselensvask av merket Villeroy & Boch.
Her i Norge kostet den ca 9000,- kr, så derfor så det ut som jeg måtte
 "ta til takke med" Ikea sin. Den er grei den, men det var noe med
 kanten rundt jeg ikke falt helt for.
 Så en kveld jeg kjedet meg litt sjekket jeg ebay.
Der var det en mann i New Jersey som hadde kjøpt en slik vask som
ikke passet inn på kjøkkenet hans. Med tanke på at denne vasken veier 22 kg, 
ville han ikke sende den, bare pick up.
Og det er her flaksen kommer inn. Husbonden har "fake adr"
 i New Jersey hos Jetcarrier (sender til Norge).
 Amerika er stort men mannen bodde 20 min unna denne adressen,
OG han var villig til å levere den dit.
Med frakt, moms og kjøp av vask kom denne vasken
 på den nette sum av 1600,- NORSKE KRONER!!! 
 
Snakk om ment to be:-)))
 
Du har kanskje skjønt at jeg tar ikke et nei for et nei,
jeg leter til jeg finner det til riktig pris.
For som Husbonden sier: når du har bestemt deg ,
ja da er det lettere å flytte fjell enn meningene dine:-)
 
Klem fra meg, Elisabeth

6 kommentarer:

  1. Haha, herlig:D knallfint kjøkken og vask!

    SvarSlett
  2. Ja det var virkelig røverkjøp :)
    Nydelig kjøkken dere har.
    Ha en kjempefin kveld.
    Klem fra Jeanette

    SvarSlett
  3. Tusen takk for fantastisk tips. Har akuratt lagt inn bestilling på noen fantastiske lamper som de ikke shipper til Norge. Har ønsket meg de i et år uten å vite hvordan jeg skulle få de til Norge. Det er supert at det finnes et firma som jetcarrier. Svever på en lykkesky nå :) Tusen takk igjen

    SvarSlett
    Svar
    1. Så morsomt å høre at dette tipset kunne hjelpe:-)
      Vet hvordan følelsen din er vi har benyttet oss av jetcarrier masse etter at vi fant ut av det!

      Klem fra Elisabeth

      Slett
  4. Wow..så lekkert kjøkken, ja det er forøvrig stuen din også. Damen med sansen du skjønner jeg;o)
    Ha en fin dag.
    Varm hilsen fra Maliva

    SvarSlett
  5. Kjempefin, OG billigere enn IKEA sin! Du er flink :)
    Lenge siden eg har vert på besøk her no, det har blitt fantastisk fint hos deg!
    Gleder meg til å bla lenger tilbake i bloggen din :)
    Klem fra Grete

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...