tirsdag 12. februar 2013

Peis omramming på plass



Hei kjære godt folk(damer):-)

Først må jeg bare få si TUSEN TAKK for de rause ordene deres.
De varmer, men dessverre hjelper ikke på klesstørrelsen. 
Når man ved jevnlige hendelser blir påminnet at man ikke er i standard størrelsen,
får selvfølelsen seg en knekk. Å handle kler har blitt selvpining på høyt nivå!
Ja, jeg vet jeg må gjøre noen med det og tro meg jeg har prøvd.......åhhh, 
nei orker ikke gå inn på det en gang. 
Kan forklare kort, som liten var det 3,5 år med cellegift jepp 
ikke som idag hvor det gis over begrenset tid.  
Dette skjedd i fra 2,5 års alderen hvor kroppen "skapes" så det har satt sine spor.
Enkleste forklaringen jeg har fått er at kroppen var i en krisesituasjon,
 dette vil den aldri oppleve det igjen og derfor tviholder på den 
vekten den har for å være rustet til krig.    
Skjønner??!! 
Jeg har ingen huekommelse fra barndommen pga
 sykdom, men kroppen har det.
Sånn ferdig med det:-)

Nå over til noe langt koseligere. 
Vi har fått peisomrammingen på plass, JUHU
Det ble riktig så bra!!! Og istedet for å betale 13 000,- kr 
så fikk vi en lokal bedrift til å lage omrammingen de skulle ha 2000,- kr.
Sånt liker vi, eller hva?

Men her er dagens spørsmål:
Jeg har ett eller annet sted hørt(tror jeg) at for å unngå 
fingermerker på børstet stål skal den smøre inn med olivenolje.
Noen som har prøvd dette, eller hørt et lignende råd?
Har ei tuppe som har satt sine spor allerede...

Har du ikke sette tidligere innlegg om peisen vår ta en titt HER,
 og skroll deg nedover.

En rørt og takknemmlig klem fra meg, Elisabeth

7 kommentarer:

  1. Nydelig. Jeg utfordrer deg til å være med på min utfordring. Sjekk ut bloggen.
    Ønsker deg en fortsatt fin fin kveld.
    Klem Caroline

    SvarSlett
  2. Så utrolig fint det ble med peisen, sikkert deilig å endelig ha fått det på plass:)) Puta du kjøpte likte jeg godt. Velfortjent gavekort du vant, og oppmerksomheten fra din kjære. Rønna:)

    SvarSlett
  3. Gratulerer du vant på mitt gavedryss, gå inn på bloggen og se :)
    Klem Anette ♥

    SvarSlett
  4. Så fint det ble med rammen rundt. Hvordan er den festet?
    Kunne tenkt meg å ha sånn rundt ovnen også :)

    SvarSlett
  5. Vi kjøpte et hurtig tørkende lim som tåler varme. Du kan kjøpe det på byggvareforretninger.

    SvarSlett
  6. Det ble jo helt fantastisk fint!

    Ble jo like fint som orginalen og mye rimeligere:) knallfint!!!

    SvarSlett
  7. Hei!
    Det var en fin peis. Vet du hva den heter eller har du en link? :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...