tirsdag 10. september 2013

Noe godt til kvelds?


God kveld...

Siden jeg er alene mor i noen dager tenkte jeg det var det lurt å lage seg noe
 god mat som er like god som lunch ,middag og kveldsmat.
Kjekt å ha noe på lur når man sitter mutters alene
 på kvelden og kommer seg ikke noe sted. 
Hver gang jeg lager denne Quiche Lorraine får jeg skryt,
 og det går fort å lage den:-)
Men så tar jeg en liten jukse måte på bunnen.
 Jeg kjøper Maizena paj deig, tilsetter vann og rører den
 sammen og trykker den så utover i paiformen.
Stikker hull med gaffelen og stekes på 200 grader i 10 min.

Oppskrift:

                                                                          3 dl fløte
                                                                          0,25 dl vann
                                                                          4 dl revet ost (norvegia)
                                                                         halv boks kylling skinke
                                                                         3 egg
                                                                         1/2 ts paprika pulver/krydder

Fremgangsmåte:

Først stekes paibunnen i 10 minutt på 200 grader.
Skjær skinken i småbiter og strø rundt omkring på bunnen.
Ha revet ost oppå.
3 egg piskes sammen med gaffel i en bolle, så ha oppi vann,fløte
 og paprika pulver dette røres sammen. Hel blandingen over.
Stekes i ca 30 min på 200 grader.

(For en ekstra vri på paien bytt ut vanlig norvegiaost med vesterbotenost.)

Server med salat ved siden av (OG noe godt drikke)

Håper det smaker:-)

Klem fra meg, Elisabeth...
som skal kose seg ekstra etter morgendagens forberedelser.

2 kommentarer:

  1. For en kveldskos dette er:)
    Så kjempe godt ut:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  2. Hei Elisabeth!

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

    Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

    Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...