søndag 13. juni 2010

Kaos




Vet ikke om jeg skal le eller grine, vi er hjemme hos mine foreldre. Og jeg skulle hjelpe til å rydde litt. Skulle gå ned i boden med noen tomme ølbokser. Det resulterte at jeg ble der i litt over 1 time og ryddet. At det går ann å samle så mye dritt/rot på så få kvadrat meter!!??

Her kommer litt bakgrunnshistorie slik at dere kan få et litt mer helhetsbilde.
I 2006 havnet mamma i en svært alvorlig bilulykke og ble liggende i over 1 år på sykehus, gamle hjem og andre institusjoner.
Og vi fikk beskjed om at hun kom til å bli en grønnsak resten av livet. Etter nesten 40 år sammen stod pappa helt alene og måtte finne ut av helt enkle ting som å sette på vaskemaskinen.
Etter 7. hjerne operasjonen, kunne mamma plutselig spise, snakke og fungere som et vanlig menneske.
Selv om vi fikk vår mamma tilbake er hun ikke slik MIN mamma var. Siden 2007 har dagene gått og mamma har kommet hjem og klarer seg overraskende bra. MEN hun husker alt fra 1950 og til 1999 klinkende klart - men det hun sa for 30 sekunder siden er borte.


Så tilbake til ryddingen, denne boden fungerer også som et kjølerom. Jeg kom over så enormt mye rart. Men å fortelle det til min mor at jeg kaster noe vil føre til et raseriutbrudd som er på nivå med et lemmen (skal si hun har slike utbrudd av en litt mildere grad ett par titallsganger i TIMEN, stakkars pappa!)
Kastet det jeg visste var av minimal betydning slik som 53 plastikkposer, litt glassflasker UTEN pant, osv.
Jeg fant et glass med (tror det var) sild. Tenkte jeg skulle få med mamma og få henne til å kaste litt. Men det må legges fram med mye humor og som til en unge, slik la jeg det fram: Det står et glass med sild, men hvis du skal spise det ville jeg bestilt gravsteinen din samtidig. …..holder pusten - mamma ler (1-0 til meg)
Så sendte jeg sms til min søster, som lød slik; Skulle jeg falle død innen 48 timer årsak: ukjent. Et hett tips er da, jeg har ryddet kjølerommet!! Holder på å skure muggen av ansiktet nå :-)
Det gikk 1 min så ringte hun meg, hun holder på å le seg i hjel; HVORDAN HAR DU KLART DET! Er alle fortsatt i live??
Mamma jeg er glad i deg, men du har blitt riv ruskende tullete!!!


Dette innlegget ble langt, men det skyldes at det er fotball kamp på tv`n.
Legger med noen bilder for å få litt ro i sjelen.
Klem Elisabeth

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...