torsdag 15. august 2013

Nymalte dører med bevart patina




Hei alle kjære lesere!

Endelig har vi fått avsluttet et etterlengtet prosjekt.
Du kan se begynnelsen HER.

Dørene er kjøpt på nett fra Danmark, men ting har endret seg en 
smule og derfor var ikke fargen slik jeg ønsket.
Da var utfordringen: hvordan male om noe og fortsatt
 beholde den gamle patinaen??
Min metode var å kjøpe pure colour maling(hel matt),
 pensle på tynne strøk, så dra av litt med en klut. 
Når det hadde tørket gikk jeg over med ganske grovt pussepapir.  

Hva synes du? Hadde du gjettet at disse var nymalte?

Klem fra meg, Elisabeth

2 kommentarer:

  1. Hei, fin blogg du har:) nei det hadde jeg ikke gjettet, ble knall fint:) litt misunnelig ja.... Har jo ikke lyst på dobbel dør jeg nei;)

    SvarSlett
  2. Nydelige dører, kjempefin patina! Hadde aldri gjettet at de var nymalte :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...