torsdag 11. november 2010

Det grønne glittrende tre god dag god dag





Chris Everard

Idag fikk jeg skikkelig julestemmning.
Klar for å kjøpe inn juletre og hete opp gløggen:-)
Men i år er jo julen bare en helg og
vi reiser alltid bort, men man MÅ jo ha juletre.
Må ha det bare MÅ ha det:-)

Jeg og Husbonden diskuterer alltid dette med juletre helt
siden vi kjøpte vårt første juletre sammen.
Å gud for en komersj det var.
Skal prøve å fortelle det like billedlig som det var i virkeligheten,
 det hadde gjort seg på film for å si det sånn.

Før hadde vi fått juletre fra svigerfars skog,
litt for glisent med greiner etter min smak.
SÅ dette året skulle vi kjøpe et virkelig flott og frodig tre,
en EDELGRAN!
Jeg hadde sett meg ut et sted de hadde slike trær,
det lå 2 mil unna leiligheten og vi hadde ikke den lengste bilen.
Når man står under åpen himmel og skal plukke et tre er størrelsen litt vanskelig.Husbonden sier; bruk min høyde som utgangspunkt.
Han er 186 cm, ok det er et greit utgangspunkt.
 I leiligheten var det 250 cm undertaket.
Vi fraktet treet i nett og fikk lagt spissen langs daschbordet og jeg i baksete.
Var nesten som vi skulle kjøre vår første baby hjem.
Fikk treet i hus. dagen kom hvor det skulle pyntes,
og gud som jeg gledet meg- bare elsker julen.
Den grønne glittrende gran stod på balkongen, og nettingen skulle av.
Jeg snudde med et sekund bort og hører et vindsus fra balkongen.
SVARTE F....... jeg hører Husbondens stemme men hvor er han.
Han er klemt mellom balkongvinduene og møblementet, og nesen nærmest dratt langs glasset. (balkongen var på 7 kvm.)
Ups, litt stort tree.... hihi

Men guuud så flott , tett og fint.
Tror vi kuttet bort nesten en meter på lengden. 
Alle som var på besøk måtte smyge seg inn i stuen,
men vi alle var enige at dette var det perfekte treet,
 bare plassen som var litt liten:-) 

Når treet skulle ut, saget Husbonden av alle greinene slik
at bare stammen stod igjen i foten.
Vi fylte 6 søppelsekker med greiner.

Ååååå den sjarmen ved julen.

 Og siden har jeg ikke fått noe tillit når det gjelder størrelse på juletre.
Skjønner ikke det....


2 kommentarer:

  1. Hihi! Ser det for meg. Jeg liker så godt smaaaale juletrær og vi kjøpte en slik i nett for noen år siden. Kjøpte det smaleste - det var enormt. Jeg fikk assosiasjoner til Donald Duck og treet de har med Snipp og Snapp lurende bak julekulene :-) Med nydelig var det.
    Ha en fin kveld.
    Klem, Eva

    SvarSlett
  2. Haha! Bra historie, ser det for meg :D
    Store juletre e jo så fint, blir nok trangt her hos oss og ;) Nydelig det bildet med julekuler i trappa :) God natt!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...