tirsdag 9. november 2010

DIY: Hjerter






Fremgangsmåte:

Bruk tegninger, rester av tapeter
eller hva du nå enn måtte ønske av papir.
Klipp de i ønsket bredde og lengde på strimlene.

Legg strimlene i en liten "bunke" 
og stift på toppen av bunken.

Så bøy strimlene til hver sin side
og samle de nederst.
Nå kan du justere hjertene ved å dra separat
 i strimplene, slik bildet viser over.
Når du er fornøyd med resultatet stift
og klipp så av restene.

Bruk fiskesnor eller ønsket tråd til å henge opp hjertene.

Voila!


Takk til Stylizimo som tipset om e- magasinet
Hviit jul hvor jeg fant denne inspirasjonen.

5 kommentarer:

  1. Jeg har vært inne hos hviit jul jeg også og tittet, og falt pladask for disse hjertene. Det blir nok noen sånne på treet i år :)
    Ønsker deg en fortsatt fin dag!
    Klem Anne-Gry

    SvarSlett
  2. hei!
    wow så lekkert... og så enkelt! :)
    Takk for tipset!

    SvarSlett
  3. Takk for tipset, Elisabeth! Dette skal jeg prøve ut sammen med 11-åringen. Har vært inne på sidene til Hviit. Mye flott inspirasjon. :o)

    Bloggtreffet, ja... Av de 18 bloggerne som kom, var Aase, som arrangerte det, den eneste jeg hadde møtt én gang tidligere. Du burde absolutt bli med på ett, det er så hyggelig å møte personene bak ulike blogger. Så kan man også stifte bekjentskap med nye bloggere.
    Da dette var mitt første treff, var jeg selvfølgelig litt spent på forhånd hvordan jeg ville like det. Det viste seg at da var jeg i samme båt med samtlige som kom!! Mye latter og masse prat om interiør og om blogging. :o) Jeg skal definitivt på flere av disse! Da håper jeg at du har anledning og lyst til å komme. Det hadde vært koselig å møte deg!

    Ønsker deg en fin tirsdagskveld!

    Klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  4. Hei sote deg :) Hyggelig at du fant inspirasjon i magasinet jeg tipset om. Enig at disse hjertene er lekre.

    Du spor om hvordan jeg faar bildene saa lyse. Vel, noen ganger jukser jeg med Photoshop, eller saa stiller jeg inn kameraet slik at det blir lyst. Tar som regel en haug av bilder hver gang, saa velger jeg de fineste. Da varierer jeg ofte paa hvor lyset...

    klem Nina

    SvarSlett
  5. Hyggelig at du liker hjertene!
    Og takk for at du viser oss fram.
    Hilsen Lena, Konfettiform.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...